Translate this blog to any language

செவ்வாய், 20 ஜூன், 2023

Why Do I like the Mandukya Upanishad?

எனக்கு மாண்டூக்ய உபநிஷத் ரொம்ப ரொம்ப பிடிக்கும்! அது எதனால் என்றால், உலகத்தில் எந்த புத்தகத்திலும் சொல்லப்படாத ஒரு செய்தி அதில் காணப்படுகிறது!

உண்மையை அறிய முழு தரவுகள் தேவைப்படுகின்றன! அரைகுறை தரவுகள், அரைகுறை உண்மைகளையே உணர்த்துவனவாகும்! அது முழு உண்மையாகாது!

உண்மை என்பது மூன்று நிலைகளிலும் அறியப்பட வேண்டும்!
அவை
1. நனவு (ஜாக்ரதா)
2. கனவு (சொப்பனா)
3. உறக்கம் (சுசூப்தி)

இந்த மூன்று நிலைகளிலும் ஊடாக செல்வது துரியம் என்ற முழு விழிப்பு நிலையாகும்! (The absolute awareness)

இதைப் பற்றி எடுத்த எடுப்பிலேயே இந்த மாண்டூக்ய உபநிஷத்தின் உரையாசிரியர் கவுட பாதர் குறிப்பிடுவதாக இந்த புத்தகத்துக்கு முன்னுரை வழங்கிய சிஎஸ்ஐ அவர்கள் குறிப்பிடுகிறார்!

உலகத்தில் வேறு எந்த புத்தகமும் இந்த மூன்று நிலைகளிலுமான விழிப்புணர்வு பற்றி எங்குமே குறிப்பிடவே இல்லை எனலாம்! எனக்கு அது ஒரு இன்பமயமான மாபெரும் அதிர்ச்சி!

அதுமட்டுமின்றி இந்த புத்தகம் உடல் மனம் ஆன்மா என்ற மூன்று கூறுகளை பற்றியும் அய்யம் திரிபற விளக்குகிறது!

அத்தகு மாண்டூக்ய உபநிஷத்தின் பெருமைகள் பற்றி 1998 ஆம் ஆண்டு சென்னை வானொலி பண்பலை வரிசையில் நான் விரிவாக பேசி உள்ளேன்!

ஆர்வமும் வாய்ப்பும் உள்ளவர்கள் இந்த புத்தகத்தை வாங்கிப் படியுங்கள்!

மிக்க அன்புடன்,
Yozen Balki
____________________________________

"The Mandukya Upanishad"
Book

With Gaudapada's Karika and Sankara's Commentary

Translated by Swami Nikhilananda


Published by:
Advaita Ashrama
(Publication House of Ramakrishna Math)
5 Dehi Entally Road
Kolkata 700 014
Rs.150.00

Foreword:

The unique feature of Mändükya lies in this that while all the other Upanisads deal with the several phases of Vedanta, such as Religion, Theology, Scholasticism, Mysticism, Science, Metaphysica and Philosophy, Mandükya deals exclusively with Philosophy, as defined by the most modern authorities. 

The three fundamental problems of philosophy, according to this special treatise are,. (1) the nature of the external (material) and the internal (mental) worlds; (2) the nature of consciousness; and (3) the meaning of causality. 

Each of these subjects is dealt with in a chapter. whole at the very commencement. The first chapter sums up the There is nothing more for philosophy to do. While it shows how the most advanced modern sciences and modern philosophies are approaching its conclusions.

It gives to the world of our own times its central doctrine that partial data give partial truth, whereas the totality of data alone gives perfect truth. 

The Totality' of data we have only when the three states of waking, dream and deep-sleep are co-ordinated for investigation. 

Endless will be the systems of philosophy, if based on the waking state only. 

Above all inasmuch as this philosophy holds that mere 'satis- faction' is no criterion of truth, the best preparation for a study of Vedanta Philosophy is a training in scientific method, but with a deter mination to get at the very end: To stop not till the goal (of Truth) is reached.'

VSI (V. Subramania Iyer)


கருத்துகள் இல்லை:

கருத்துரையிடுக

You can give here your comments: